domingo, 14 de enero de 2018

St Domènec, Vallibona, La Creu, Bel, Borja

Sortida de les de Port, de les bones clar, on tenim de tot, fortes i llargues pujades, senders, i sense amagar-mos, algun tram d'espellar bici, i més, si el biker no li queden cavalls per afrontar-ho.
Primer donar les gràcies a Mauro i Paco, per compartir aquesta nova ruta que per nosaltres és nova.

Sortim per recomanació de Paco, de l'ermita de Sant Domingo, el motiu, deixar el tram més complicat pel final, i no fer més dura encara la ruta, la veritat un encert.
Aquesta ermita, alberg o similar es troba a la carretera entre Rossell i Vallibona, al km 12 direcció Vallibona, arribem puntuals a les 8.15 on ens trobem en Mauro i els companys, per repetir la volta, bona senyal que val la pena ;)
Emprenem la primera senda i camí en baixada fins al riu Cérvol, i anirem seguint aquest camí per evitar la major part de la carretera direcció Vallibona, zona entretinguda de puja baixa per escalfar.
Ara, travessem la carretera per fer la llarga pujada direcció Castell de Cabres, deixem Vallibona a l'esquerra.. alguns ja volien fer parada.. però, continuem la llarga pujada de pista fins a l'encreuament que ens portaria al Mas de Cinfores, són fins aquí 20km de pràcticament tot pujada, esmorzem de peu, ja que està nevant, i la veritat, fa bastant de fred.
La sortida passa ara als trams de senda, la primera, la Creu, aquesta l'havíem fet una vegada en sentit contrari de pujada i evidentment en aquest sentit és molt més agraïda, només té al principi una petita remuntada molt dura... alguns ja fem els primers peus.

video de Miquel!

Després, enganxem el Coll de Xumadors, on també fem el PR a Bel en direcció contraria a l'habitual, i molt xalador
Hem encadenat pràcticament 8km de senders fàcils, però, molt divertits. Teníem previst poder arribar a Bel, tal com està al track, però anem molt bé de temps, i podem acabar la ruta a bona hora, i fer la cerveseta artesana Sant Domingo, així que emprenem els senders nous.
Aquesta és la part nova per nosaltres, dos senders enllaçats amb dues fortes pujades. El primer tram espectacular, ràpid i amb poca complicació, fem una petita baixada per encara la primera pujada pel mateix sender i després la bona senda fins al Barranc de la Borja, on comença la pujada per sender a la dreta, per arribar al Mas de Borja, fotos i continuem en forta pujada per coronar a la Font del mateix nom.
Aquesta raconada és impressionant i fins i tot té algun arbre peculiar, on també fem foto per fer més distreta la pujada.

Últim sender de baixada, per arribar a un final de pista en baixada fins St Domingo de nou, on fem l'esperada cervesa!!
Sense dubte, repetirem aquesta bona volta, que amb aquests senders nets i de nivell moderat, permeten que tots tinguem el nostre moment de glòria... ara si... també, si no et reserves, les dues pujades últimes és podem fer llargues i a peu.